Ny plattform ska öka kunskapen om Sveaskog


2020-10-26

Bild från Skogen på djupet.
Bild: Sveaskog
Bild från Skogen på djupet.

Niclas Brantingson, tf kommunikationschef Sveaskog.
Bild: Sveaskog
Niclas Brantingson, tf kommunikationschef Sveaskog.

Nu lanserar Sveaskog den nya plattformen ”Skogen på djupet”. Det är ett kunskapsbaserat ”digitalt magasin” på Sveaskog.se. ”Skogen på djupet” ska bli en plattform där besökarna ges goda förutsättningar för fakta, kunskap och fördjupning om skog samt skogsbruk.

– Med den nya plattformen tar vi nästa steg i vår externa kommunikation och riktar sökljuset utifrån och in – dels för att förklara olika perspektiv inom skogsbruket, dels för att utmana oss själva, säger Niclas Brantingson, (tf) kommunikationschef på Sveaskog.Sveaskog har tidigare publicerat pappersmagasinet Forum Sveaskog som varit en uppskattad produkt och krönte sin existens genom att vinna pris på Publishinggalan för bästa kundtidning.

– Genom den nya plattformen styr vi nu över den typen av kunskapsberättande om Sveaskog och skogsbruk till webben. Med ”Skogen på djupet” får vi en bra plattform där olika intressenter ges goda förutsättningar för fakta, kunskap och fördjupning om skog och skogsbruk, säger Niclas Brantingson.

Sveaskog samarbetar med byrån Spoon Agency för att leverera material till den nya plattformen.


Källa: Sveaskog


Skriv ut





Mest lästa

















Unica Media AB
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)unicamedia.se
Annonsering
annons(at)unicamedia.se