Sveaskog mest hållbara varumärket i skogsbranschen


2020-04-01

Lena Sammeli-Johansson, hållbarhetschef Sveaskog.
Bild: Sveaskog
Lena Sammeli-Johansson, hållbarhetschef Sveaskog.

Hannele Arvonen, vd och koncernchef Sveaskog.
Bild: Sveaskog
Hannele Arvonen, vd och koncernchef Sveaskog.

Sveaskog har utsetts till det mest hållbara varumärket inom skogsbranschen. Det visar hållbarhetsundersökningen Sustainable Brand Index 2020.
– Vi är enormt stolta över att vårt hållbarhetsarbete ger resultat, säger Hannele Arvonen, vd på Sveaskog.


Sveaskog tilldelas första plats i hållbarhetsundersökningen Sustainable Brand Index 2020 för svenska konsumenter, Europas största studie om hållbarhet, som årligen rankar Sveriges mest hållbara varumärken.
– Vi är enormt stolta över att vårt hållbarhetsarbete prisas och uppmärksammas. Att vi röstas fram som bästa skogsägare visar att våra viktiga satsningar på skogsbruk, naturvård och upplåtelser uppmärksammats och fått gehör. För det är vi väldigt glada, säger Lena Sammeli-Johansson, hållbarhetschef på Sveaskog.Sveaskog har visionen att odla en fossilfri livsstil och att skogen är en möjliggörare för hela samhällets omställning.

– Detta är ett kvitto på det viktiga och omfattande arbete som Sveaskog gör. Denna utmärkelse tillägnas alla medarbetare, kunder, entreprenörer och partners, säger Hannele Arvonen, vd på Sveaskog.


Fakta: Studien Sustainable Brand Index
• Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet, med 58 000 respondenter och 1400 varumärken.
• I Sverige har 21 640 respondenter intervjuats om 381 varumärken i 35 branscher.
Definition av hållbarhet: De globala målen för hållbara utvecking (SDGs)

Vill du veta mer om studien? Klicka här!



Källa: Sveaskog


Skriv ut





Mest lästa











MiTTiA

Tommen gram







Unica Media AB
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)unicamedia.se
Annonsering
annons(at)unicamedia.se